Programmeren aan de hand van een verhaal

Bibliotheek Oldenzaal

Terug naar het overzicht van aanbod

Omschrijving

Wist je dat kinderen vanaf 3 jaar al kunnen leren programmeren?
Tegenwoordig zijn computers en robots niet meer weg te denken uit ons leven. Met behulp van robot Cubetto leren kinderen van 4 t/m 6 jaar al de basisstappen. Deze vriendelijke houten robot maakt spelenderwijs leren programmeren mogelijk. Door de kleurrijke blokken in het speelbord te plaatsen laten de kinderen de Cubetto de door hun bepaalde route rijden. Cubetto wordt geprogrammeerd door te spelen met kleurrijke delen, en niet digitaal via de computer. Er worden geen letters gebruikt dus iedereen kan meedoen zonder te hoeven lezen. Leer door te spelen.

Laat een review achter

Geef je reactie op dit aanbod.
CEPPO kan je reactie hier dan plaatsen.

Doelgroep Groep 1, Groep 2,
Ervaringsvorm Digitale geletterdheid
Discipline Literatuur
Locatie in de klas
Duur 1 voorbereidende les door de leerkracht 1 uitvoerende les door bibliotheek en TETEM 1 reflectieles
Max. aantal deelnemers 30 leerlingen
Kosten
  • Per 30 leerlingen zijn de kosten € 0,00
Periode of data in overleg
Begeleidend materiaal lesbrieven
Aansluiting bij leergebied Taal, oriëntatie op jezelf en de wereld, kunstzinnige oriëntatie.
Aansluiting bij kerndoel 1, 23, 25, 45, 55
Leerlijn
Vakoverstijgende mogelijkheden taal, oriëntatie op boeken, leesplezier en leesbevordering, digitale vaardigheden.
Bijzonderheden
  • Cross-over met beeldend en audiovisueel
  • Deze workshop wordt uitgevoerd in samenwerking met TETEM

Vragen over dit aanbod?

Voor verdere informatie over dit aanbod kun je contact opnemen met Astrid van Dam (a.vandam@bibliotheekhengelo.nl)