Omschrijving
Wist je dat kinderen vanaf 3 jaar al kunnen leren programmeren?
Tegenwoordig zijn computers en robots niet meer weg te denken uit ons leven. Met behulp van robot Cubetto leren kinderen van 4 t/m 6 jaar uit groep 1 en 2 al de basisstappen. Deze vriendelijke houten robot maakt spelenderwijs leren programmeren mogelijk. Door de kleurrijke blokken in het speelbord te plaatsen laten de kinderen de Cubetto de door hun bepaalde route rijden. Cubetto wordt geprogrammeerd door te spelen met kleurrijke delen, en niet digitaal via de computer. Er worden geen letters gebruikt dus iedereen kan meedoen zonder te hoeven lezen. Leer door te spelen.
Dit aanbod wordt uitgevoerd door Tetem.
Doelgroep |
Groep 1, Groep 2, |
Ervaringsvorm |
Digitale geletterdheid |
Discipline |
Literatuur |
Locatie |
in de klas |
Duur |
1 voorbereidende les door de leerkracht 1 uitvoerende les door bibliotheek en TETEM 1 reflectieles |
Max. aantal deelnemers |
30 leerlingen |
Kosten |
- Per 30 leerlingen zijn de kosten € 0,00
|
Periode of data |
in overleg |
Begeleidend materiaal |
lesbrieven |
Aansluiting bij leergebied |
Taal, oriëntatie op jezelf en de wereld, kunstzinnige oriëntatie. |
Aansluiting bij kerndoel |
1, 23, 25, 45, 55 |
Leerlijn |
|
Vakoverstijgende mogelijkheden |
taal, oriëntatie op boeken, leesplezier en leesbevordering, digitale vaardigheden. |
Bijzonderheden |
- Cross-over met beeldend en audiovisueel
- Deze workshop wordt uitgevoerd in samenwerking met TETEM
|